Saturday, May 5, 2012

Danbo-Danbo PSM VS PSM PSM Danbo


alhamdulillah diberikan kesempatan menulis setelah sekian lama tidak menggerakkan jari-jari mengisi ruang layar ilmu....

PSM...
apa itu PSM?? PSM adalah Projek Sarjana Muda  adalah satu projek khas atau research yang perlu dilakukan dengan baik sebagai syarat utama graduasi

banyak akronim yang digelar oleh rakan-rakan seperjuangan dan ada antaranye mencuit hati, menggelikan perut dan mengusik mentalllll
antaranya

Projek Sakit Mental
Pulun Sampai Malam
Pulun Sepanjang Minggu
Projek Stress Manusia
Pening Stress Marvellous
Pening Sampai Mati


dan banyak lg yang boleh disinonimkan..... kerana apa? ada antara kami rakan-rakan ada yang mengalir air mata, demam tu perkara biasa... kadang kala terbawa ke dalam mimpi... makan tak lena.. mandi tak basah... minum tak hilang dahaga..... turun berat badan..... dan macam-macam lagi

mana tidaknya ada yang chemical yang lambat sampai, result tak dapat, kena tukar method.... repeat..... tak konsisten.... memang membuatkan orang hampir putus asa.... 

dan saya akui sy sendiri sampai hampir mengalah...tidur tak lena...penat..demam... pening..stress... semua ada ..dan ... cara nak atasi.... kalau rasa nak menangis... menangis je.... luahkan pada kawan yang dipercayai.... tingkatkan doa...mohon pada Allah... alhamdulillah..akhirnya berjaya positifkan diri.... dan kini saya masih belum selesai lagi labwork.... walaupun termasuk sabtu dan ahad sehinggalah ke hari ini saya yakin bahawa Allah nak beri saya ujian sebelum berikan saya kemudahan..

bak orang kata
"xde pressure mana ada permata"
"pelangi xkan mai kalau xde hujan"
"lahir-lahir mana leh berjalan truih"
"rama-rama yang cantik keluarnya merangkak payah keluar dari kepompong"

dan sejak dua menjak ni assignment makin bertingkat-tingkat..... test mula menjengah-jengah...kuiz mula beratur.... jadi banyak program saya terpaksa lepaskan untuk di"join"..... 

dan tetibe semasa mengonline saya terjuumpa banyak gambar-gambar mengenai danbo.... saya search dan harganya fulamak... ratus-ratus... dan kemudian sy terjumpa la satu blog yang kata buat danbo tak sampai RM 5... dan saya pun mencuba....



Mula-mula kena print dulu

pastu kena potong
(part ni la paling x gemar)


habis serabut meja


banyakkan part dia


gabung dan gamkan... guna gam gajah tau

yang ni kepala je

tada...... hehehe



gudluck tuk psm

time melayan instrument "demam" di lab

danbo je yang temankan saya

jangan terjun ye


makan bersama danbo



jangan tingai quran tau bg yang muslim

edited


danbo bergaduh dengan ecoey

kawaii..... ^___^




orang tanya saya 

"lama x buat benda ni"....

saya kata 
"dekat 6 jam juga"..

. tambah lagi skill menggunting amat la tak reti mana... mula-mula buat tu lebih kurang jam 10 malam semangat pastu sampai jam dua pagi dah mengantuk... macam nak putuih asa..... jadi tiduq dulu doa harap dapat bangun subuh alhamdulillah terjaga dan balik je dr masjid terus sambung sampai dekat pukul lapan pagi.... dekat 6 jam tau buat... sebab tu kalau ada yang mintak saya kata...

" buatla sendiri.. haha... "

anyway mmg puas tau buat benda ni... terasa usaha tu berbaloi.... 

orang kata juga... 
"hang dahla stress ngan psm,... awat hang bazir masa".... 

dan say menjawab...
"inilah cara saya lepaskan stress"

.... dan... benda nilah saya renung time bosan.. tu yang letak ats meja study........ bosan-bosan ambil kamera dan petik.... hehehehe

ni sy bagi link blog tu.....

jadi selamat mencuba


pesanan terakhir.
.positifkan diri dan never give up.. yakinlah dengan rahmat ilahi...


Allah berfirman kepada malaikat-Nya:"Pergilah kepada hamba-Ku. lalu timpakanlah bermacam-macam ujian kepadanya karena Aku mahu mendengar suaranya
(Hadis Riwayat Thabarani yang bersumber dr Umamah r.a) 



 

11 comments:

Unknown said...

wahh! semangat nih..

pelayarilmu said...

^___^

diha said...

rajinnye~ nk wt jugak lah nnti..

nuurellajamuri said...

macam nak makan danbo tu je letak dlm tupperware.hehe

pelayarilmu said...

makan bersama danbo :)

iPai said...

amboi .. gigih buat sampai malam buta ye ..

terima kasih sebab mencuba .. n gud luck utk psm ..

-memahami perasaan membuat psm sbb penah rasa

Tukangbalas said...

subhanaAllah.sampai situ tahap nya..menarik betul cara nak motovasikan diri.InsyaAllah susah payah itu akan berhasil dengan kejayaan di suatu masa nanti.InsyaAllah.biiznillah.

Izyan Balqis said...

masa akhir sem lepas da buat...serius memang best, masa fes tyme buat memang sampai 6 jam baru siap...

danbo memang sangat comel!!!

pelayarilmu said...

tq bro ipai..... tq juga utk tukang balas... anda boleh mencuba.... dan cik IQ..... sy memahami perasaan anda :)

Qasih Mawaddah said...

wah! mr danbo. kreatifnyer afiq... fiqa da lme mengimpikan mr danbo ni dlm genggaman fiqa... hehe.. boleh la pasni menuntut ilmu dgn afiq cara nak wat mr danbo...nak wat collection..=) btw, gudluck PSM..=) n congratz dpt anugerah yg tlh afiq kecapi... moga terus berjaya.. AMIN...

Unknown said...

Ak bt gundam je

Post a Comment