Monday, October 25, 2010

AKAD NIKAH- SETULUS MANAKAH IA??????????????


Perkahwinan???????
apakah ertinya bagi diri anda dan juga saya?
indahnya perkahwinan bukanlah sekadar menghalalkan hubungan suami isteri semata-mata
tetapi adalah sebagai sebahagian pelangkap keimanan
apabila satu perkahwinan diikat atas jalinan yang sah
menangislah syaitan kerana sebuah lagi baitulmuslim telah terbina
hasutan si syaitan ke arah zina dan maksiat yang sebelum ini datang berderu kini tinggal sepahnya
NAMUN
suami dan isteri perlu sedar tanggunggjawab mereka
ikatan perkahwinan juga bukan pelerai kasih syg anak dan keluarga
bukan juga pengganggu kehidupan
bagi si suami fahamilah hati isteri yang lembut adalah demi menahan egomu
dan isteri
keegoan suami adalah untuk melindungimu
Tahniah kepada kakak dan abang ipar
Aisyah dan Azizan kerana telah berjaya membina mahligai duniawi yang meruntuhkan hasutan syaitan yang direjam
ingatlah
bahawa ayah dan ibu sentiasa inginkan terbaik demi anak2
justeru 
mahligai yang terbina jangan dibiarkan kosong tanpa pengisisan kasih sayang dan kerohanian
Allah telah menjanjikan rezeki bagi yang berkahwin
Allah juga telah menjanjikan kehidupan yang aman dalam perkahwinan
namun ia akan berkekalan andai perkahwinan itu dibajai keimanan


ayahanda huri sendiri mewalikan anaknya



kedua2 ibunda pengantin yang sentiasa ingin yang terbaik bagi anaknya




kepada kakak.. renunglah jerih payah ibumu untuk engkau menjadi isteri yang baik


anak sedaraku yang comel aku merinduimu
pernikahan ini telah berlangsung pada 23 hb 10 yang lepas... aku pulan ke kampung bagi menolong apa yang patut... selepas ini giliran alangku pula
aku?????????? haha belum lagi rasanya
iman kat hati masih terasa cetek
terasa gagal lg utk mnjadi pemimpin dir
calon isteri???
aku cuma dapat berdoa agar aku ditemukan isteri yang solehah
kekasih????
cukuplah kekasihku Allah, Rasul, keluarga dan para sahabat.......

0 comments:

Post a Comment